[O2] Gasnący silnik po wyrzuceniu na bieg jałowy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mateo91
    Classic
    • 2019
    • 0

    [O2] Gasnący silnik po wyrzuceniu na bieg jałowy

    Auto już było dwa razy w serwisie. Panowie twierdzą, że wszystko jest ok i w serwisie nic nie występuje a mnie już coraz bardziej to irytuje. Czy ktoś wymieniał te gumy na stabilizatorze już w OIII?
  • mateo91
    Classic
    • 2014
    • 24

    #2
    [O2] Gasnący silnik po wyrzuceniu na bieg jałowy

    Witam,

    Chciałbym w tym po poście opisać zauważona jakiś czas temu przypadłość mojej Octavii RS. Mianowicie podczas dojeżdżania do świateł, ronda w mieście mając na jakimś tam biegu hamuję silnikiem w momencie jak obroty spadną do około 1500 tys obrotów wyrzucam na luz i w tym momencie auto gaśnie. RS ma od lipca i zdarzyło mi się to pierwszy raz chyba tydzień temu Natomiast dziś zauważyłem jeszcze jeden temat. ta sama sytuacja podjeżdżam do ronda hamując silnikiem wyrzuciłem na luz i obroty spadły do około 500 tys i po sekundzie podskoczyły do normalnego stanu jak to na jałowym biegu.
    Przed tym ekscesem silnik nic nie szarpie nie ma żadnych błędów itd. również jak już zgaśnie to podczas odpalania nie ma żadnego problemu jako to się mówi "pali na dotyk" i żadnych błędów nie wyrzuca.
    jeśli ktoś z Was będzie miała jakiś pomysł lub sam miał taki przypadek to proszę o informację, ponieważ jest to po pierwsze irytujące bo teraz za każdym razem patrzę czy czasami nie zgasł silnik, a po drugie jest niebezpieczne.
    Czekam na informację
    Pozdrawiam.

    [ Dodano: Nie 23 Lis, 14 21:51 ]
    nie wspomniałem jeszcze, że to zdarzyło się jakiś czas temu i niestety dziś raz. ogólnie prosze nie mysleć, że to jest zjawisko za każdym razem.
    Pozdrawiam.

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Nikt nie pomieszał przypadkiem/ nieumyślnie/ celowo przewodów paliwowych?
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • mateo91
        Classic
        • 2014
        • 24

        #4
        przewodów paliwowych? ale przy filtrze? a jaki cel by był w tym ]?

        Komentarz

        • 4tech
          RS
          • 2008
          • 4199
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
          • BKD 2.0 TDI 140 KM

          #5
          Zamieszczone przez mateo91
          a jaki cel by był w tym ]?
          Np podczas zmiany filtra paliwa, zupełnie przypadkiem mogły zostać założone "odwrotnie" :wink:
          O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
          Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
          Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

          Komentarz

          • mateo91
            Classic
            • 2014
            • 24

            #6
            Hmm, musiałbym zapytać mechanika czy 100% dobrze podłączone jest wszystko. ale to może być taki objaw przy tym? jak opisałem wyżej zdarzyło mi się kilka razy nie jest to notorycznie za każdym razem.
            wyczytałem w internecie, że może to być czujnik położenia wału lub jakiś silniczek krokowy. jak się wypowiecie w tej kwestii? może to jest problem.

            Komentarz

            • 4tech
              RS
              • 2008
              • 4199
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              #7
              Komp wywalił by błędy i raczej silnik nie pracował by normalnie, bądź wcale.

              [ Dodano: Wto 25 Lis, 14 10:51 ]
              Jaki masz przebieg?
              O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
              Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
              Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

              Komentarz

              • mateo91
                Classic
                • 2014
                • 24

                #8
                przebieg 229600 coś koło tego nie pamiętam. Kurcze jak nikt nie miał takiego przypadku to coś czuje będzie kosztowny problem...
                Ogólnie silnik ładnie pracuje, przyśpieszenie super itd.

                Komentarz

                • krzynol
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 10970
                  • Superb II combi (3T5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #9
                  mateo91, rozumiemy, że w sterowniku silnika nie ma błędów?
                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                  poprzednie modele:
                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                  Komentarz

                  • mateo91
                    Classic
                    • 2014
                    • 24

                    #10
                    jak ostatnio byłem u mechanika podłączył pod kompa i nic nie było... mi na desce nie wyskakuje zaden kominukat

                    Komentarz

                    • krzynol
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 10970
                      • Superb II combi (3T5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #11
                      VCDS'a podłączył? czy jakiś shit uniwersalny?
                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz

                      • mateo91
                        Classic
                        • 2014
                        • 24

                        #12
                        oj tego Panu nie powiem jaki on ma tam program u siebie. a to jest taka opcja, że jak jest inny program to nie wykryje błędu ?

                        Komentarz

                        • krzynol
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 10970
                          • Superb II combi (3T5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          #13
                          samoczynne gaśnięcie silnika powinno być odnotowane w komputerze silnika
                          skanery uniwersalne, w szczególności w takim silniku, mogą nie tego nie ogarnąć
                          Zamieszczone przez mateo91
                          Panu
                          bez przesady :szeroki_usmiech
                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                          poprzednie modele:
                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                          Komentarz

                          • mateo91
                            Classic
                            • 2014
                            • 24

                            #14
                            zapytam się mechanika jaki ma program. czy komputer archiwizuje błędy, które występują? ponieważ w momencie jak pojadę do mechanika to zapewne nie trafie tego momentu, że mi zgaśnie jak będe u niego.

                            Komentarz

                            • krzynol
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 10970
                              • Superb II combi (3T5)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                              #15
                              wykryte błędy siedzą aż do celowego ich skasowania
                              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                              poprzednie modele:
                              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                              Komentarz

                              • mateo91
                                Classic
                                • 2014
                                • 24

                                #16
                                rozumiem. w takim razie podskoczę do mechanika w tym tygodniu i zobaczymy czy coś wynajdzie, ale musze jechać do tego co ma ten program VCDS.
                                Panu nie przychodzi nic na myśl co to może być ?

                                Komentarz

                                • 4tech
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 4199
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                  #17
                                  Teraz to wróżenie z fusów :wink: i to bez kawy :twisted:
                                  O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                  Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                  Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                  Komentarz

                                  • beaviso
                                    Elegance
                                    • 2010
                                    • 767
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #18
                                    Czyszczenie przepustnicy?

                                    Tak tylko rzucam hasło, bo miałem zbliżony problem w oplowskim 1.9 CDTI (Fiat JTD). Na dojeździe do zatrzymania, po zakończeniu hamowania silnikiem, gdy wciskałem sprzęgło i dawałem na luz, jednocześnie cisnąc hamulec, obroty potrafiły zmaleć na chwilę do poziomu powodującego drgania nadwozia (przez auto przechodził "dreszcz", miałem wrażenie, że zaraz zgaśnie). Po czyszczeniu przepustnicy problem jednoznacznie zniknął. Przejechałem od tego czasu ok. 50,000 km i od niedawna zdarza się, że pojawia się to ponownie, ale na razie nie jest zbyt dotkliwe i to olewam.

                                    M.
                                    666 4U

                                    Komentarz

                                    • mateo91
                                      Classic
                                      • 2014
                                      • 24

                                      #19
                                      na początek zrobię tak, że podskoczę do jakiegoś diagnosty i sprawdzę czy nie ma błędów i wtedy dam znać. jak nic nie znajdzie wtedy będziecie musiemi mi pomóc

                                      [ Dodano: Sob 29 Lis, 14 17:07 ]
                                      Witajcie,

                                      Podłączyłem RS pod kompa i podczas skanowania w poszukiwaniu błędów tylko mi wyskoczyło na czerwono coś z immo. czy ten błąd może powodowac to gaśnięcie auta jak sądzicie?

                                      Komentarz

                                      Pracuję...